Аналоги “Прозорих офісів” створені в деяких зарубіжних країнах

Необхідність створення “єдиного офісу”, де в одному приміщенні можна отримати якщо не всі, то хоча б більшість послуг, назріла давно. 

Світовий досвід: як це відбувалося в Сінгапурі

У світовій практиці ідея створення системи “єдиного вікна” почала формуватися, коли “бюрократична машина” стала пробуксовувати і більше перешкоджала, ніж допомагала бізнесу і громадянам у діалозі з держорганами. Одним з кращих у світі вважають електронний уряд Сінгапуру.

Електронний уряд Сінгапуру

За даними “Світового економічного форуму”, ця країна займає друге місце за рівнем використання інформаційно-комп’ютерних технологій. Такого результату передувала довга і кропітка робота довжиною в тридцять років.

На першому етапі був створений план загальної комп’ютеризації населення і державних структур. Потім було декілька етапів підготовки до впровадження електронних адмінпослуг. У підсумку для громадян і бізнесу було впроваджено більше 16 000 онлайн-сервисів. Вже в перші п’ять років країні вдалося зекономити  140 мільйонів доларів. “Будь-яка державна послуга, якщо це можливо, повинна бути надана в електронному вигляді”, – такої філософії дотримується уряд Сінгапуру. З недавніх пір там почали активно розвивати сервіси, орієнтовані на смартфони.

Без кабінетів і перегородок: досвід Грузії

Коли мова йде про принцип “єдиного вікна”, мабуть, перше, що приходить в голову – це Будинки Юстиції в Грузії.

Будинок Юстиції Тбілісі

Там під одним дахом можна отримати близько 300 різних сервісів, наприклад, оформити ID-карту, водійські права, паспорт, відкрити бізнес, зареєструвати нерухомість і так далі. Середній час обслуговування – п’ять хвилин. Словом, тут швидко та якісно роблять те, заради чого наші співвітчизники стоять у кілометрових чергах, ходять з однієї інстанції в іншу, а потім чекають готового документа тижнями або місяцями. Такі будинки в Грузії є навіть у містечках з населенням 9 тисяч осіб. Їх об’єднує оригінальна “космічна” архітектура (Будинок Юстиції в Тбілісі схожий на “грибницю”, а в Батумі- на перевернуту пляшку), відсутність кабінетів і перегородок усередині, ввічливий компетентний персонал і швидке обслуговування.

Будинок Юстиції Батумі

ЦЕНТР НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ