Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман та Харківський міський голова Геннадій Кернес сьогодні, 24 квітня, відкрили центри надання соціальних послуг «Прозорий офіс» в Адміністраціях Шевченківського та Київського районів.
У церемонії відкриття також взяли участь голова Харківської облдержадміністрації Юлія Світлична, голова Харківської облради Сергій Чернов, представники Кабінету Міністрів України, депутати всіх рівнів, а також мери українських міст, серед яких – мер Києва Віталій Кличко, мер Одеси Геннадій Труханов, мер Дніпра Борис Філатов.
Також центр надання соціальних послуг «Прозорий офіс» відкрили в Адміністрації Київського району.
Відкритість, прозорість, оперативність, ліквідація посередництва, орієнтація на одержувача послуг – такі основні принципи роботи «Прозорих офісів».
З сьогоднішнього дня харків’яни зможуть отримувати в центрах 236 послуг: 65 послуг управління праці та соціального захисту, 17 послуг Пенсійного фонду і 154 послуги Центру надання адміністративних послуг.
Центри надання соціальних послуг «Прозорий офіс» розташовані в будівлях районних адміністрацій по пр. Науки, 17-а (Шевченківський район) і вул. Чернишевській, 55 (Київський район).
Площа кожного з «Прозорих офісів» становить до 2 тис. кв. м. Це офіси відкритого типу, без кабінетної системи. В офісах обладнані ресепшен, комфортні зони очікування і прийому документів, а також дитячі кімнати, де батьки можуть залишити дитину, поки зайняті оформленням документів.
На перших і других поверхах центрів розташовані електронні системи управління чергою та інформаційні термінали. За допомогою останніх можна ознайомитися з переліком послуг, порядком, умовами і терміном їх надання, а також подивитися зразки заповнення документів. Кожній послузі присвоєно унікальний номер, який відображений в електронному сервісі для зручності пошуку. Всі послуги згруповані відповідно до тематики. Кожна тема має окремий колір: субсидії, послуги переселенцям, пільги, соціальна допомога, компенсації та допомогу, пенсійне забезпечення тощо. Також в центрах можна роздрукувати і зробити ксерокопії документів.
Автоматизована система управління обробкою інформації дозволяє фахівцям центрів автоматично формувати нові звернення; оперативно отримувати інформацію; надавати заявникам доступ до інформації про статус звернень; автоматично інформувати заявників про завершення роботи над зверненням.
Нові центри повністю доступні для людей з обмеженими можливостями – обладнані ліфтами, пандусами, спеціальними санвузлами, візуальними знаками, звуковою системою оповіщення черги, інформаційними тактильними табличками. Прийом людей з порушеннями слуху ведуть фахівці, які володіють мовою жестів.
Для безпеки і мінімізації корупційних ризиків центри обладнані системою відеоспостереження.
Для зручності харків’ян створений сайт Центру соціальних послуг «Прозорий офіс» (www.prozoriy-office.kharkov.ua). На сайті працює система «Персональний кабінет користувача», яка надає такі можливості: онлайн-консультація, смс-інформування про готовність документа; можливість відстежити стан проходження свого звернення; запис на прийом; отримання інформації про кількість відвідувачів в черзі у всіх центрах міста Харкова. Також всю необхідну інформацію можна дізнатися за тел.: 725-03-33.
Зазначимо, що центри надання соціальних послуг «Прозорий офіс» створені за ініціативи Харківського міського голови Геннадія Кернеса, який відвідав подібний центр у Вінниці. Центри надання соціальних послуг «Прозорий офіс» планується відкрити у всіх районах Харкова. Також в місті будується Регіональний центр надання адміністративних послуг (пр. Тракторобудівників, 144). У центрі надаватимуть близько 450 послуг адміністративного, соціального і пенсійного характеру.